číčenice - týn nad vltavou

Z uzlové stanice Číčenice vychází malebná lokálka do Týna nad Vltavou, která měla být podle původního projektu součástí tratě z Kutné Hory přes Vlašim, Mladou Vožici, Tábor, Bechyni, Týn nad Vltavou až do Vodňan. Provoz na této 21,3 km dlouhé trati byl zahájen 23. října 1898. V letech 1986–1988 došlo k přestavbě trati v souvislosti s budováním elektrárny Temelín. Dne 14. prosince 2013 vyjely na trať naposledy pravidelné vlaky společnosti České dráhy. Po roce 2013 byla trať využívána pro nákladní dopravu především mezi Číčenicemi a Temelínem, podle potřeby byly manipulační vlaky vedeny až do Týna nad Vltavou. V letní sezoně 2019 se na trať osobní vlaky vrátily tentokrát pod hlavičkou dopravce KPT rail, s. r. o. Po opuštění výchozí stanice trať stoupá pod Kraví horou do první zastávky na trati, kterou je Újezdec u Číčenic. Následuje první dopravna, Záboří u Číčenic, kde se nachází vlečka do cihelny. Další zastávkou na trati, kdysi dopravnou, jsou Chvalešovice s původní výpravní budovou. Naproti budově mohou cestující obdivovat unikátní sluneční hodiny. Před zastávkou Lhota pod Horami se z vlaku poprvé otevírá pohled na jadernou elektrárnu Temelín. Dále trať stoupá do železniční stanice Temelín, odkud vychází  vlečka do jaderné elektrárny. Do další zastávky na trati, do Bohunic, již vlak pozvolna klesá. Největší klesání je na závěrečném úseku tratě, v tzv. Bohunickém lese, pod Červeným vrchem. Po několikerém zahoukání na přejezdech nás vítá nádraží Týn nad Vltavou s typizovanou výpravní budovou a remízou pro deponii hnacích vozidel.

Dívčice - netolice

Železniční stanice Dívčice je výchozí pro regionální trať do Netolic. Tato 13,6 km dlouhá železná dráha je vedena Českobudějovickou pahorkatinou. Provoz na trati byl zahájen 28. října 1895, a to jízdou parního vlaku s lokomotivou řady 310.0. Již od roku 1927 byly na trať nasazeny tzv. kolejové autobusy. Během 2. světové války se na trať vrátily parní lokomotivy, jelikož byl nedostatek pohonných hmot pro motorové vozy. V roce 1945 byla trať několik měsíců uzavřena, jelikož se využívala k odstavení vojenských transportů Wehrmachtu. Dlouhá léta byly pro tuto trať charakteristické vlaky smíšené, kdy motorový vůz vezl několik vozů nákladních. Ke zrušení pravidelné osobní dopravy na trati došlo 26. února 2011. Po roce 2011 byla trať využívána pro nákladní dopravu. Obnovení letní sezonní dopravy na trati se uskutečnilo v roce 2019, kdy byly do Netolic vypravovány vlaky KPT rail, s. r. o.